Barn aga

Barnaga - okej eller inte?

http://svtplay.se/v/1947569/dokument_inifran/hon_ville_ju_inte_lyda_

Efter ha tittat på det här blir jag sjukt irriterad. Även om det är väldigt vinklat och jag tror att i vissa fall barnen/ungdomarna själva provocerat väldit mycket - tycker jag det är fel med aga.
Hade jag blivit slagen av någon äldre på det sättet hade jag fått allt annat än respekt för den människan.
Jag hade sett den som feg.
Dessutom folk som inte ha kontroll över sina barn och säger att '' mina barn har tagit över kontrollen '' osv.
Är sånna människor inte heller skulle använda våld som ett medel. Utan det är föräldrar som uppfostrar sina barn stenhårt och sätter gränser och regler för allt - som skulle använda våldet.
Jag anser då att '' fel '' sorts människor skulle använda det, i fall där det inte är absolut nödvändigt.



Och den här grejen, när hon slår en 11 månaders bäbis är ju helt sjukt.
Fast det där måste ju vara ren misshandel.

http://www.metro.se/2010/03/22/43177/spelade-in-barnvakten-med-dold-videok/

Jaja, nu ska jag fortsätta titta på '' the contract '' .

Pusspuss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0